zondag 25 september 2016

Welke voeding is goed tegen chronische ontstekingen?

Chronische ontstekingen veroorzaken vele gezondheidsproblemen (diabetes, obesitas, kanker en hart-en vaatziekten) en zijn een belangrijke doodsoorzaak. Bovendien versnellen ze het verouderingsproces. Om langer en gezonder te leven en jong te blijven moeten we ontstekingen voorkomen. De sleutel tot het verminderen van chronische ontsteking is goede voeding. Een nieuwe studie door de Instituut voor veroudering en chronische ziektes van de Universiteit van Liverpool, heeft nu de voedingsmiddelen ontdekt die chronische ontstekingen kunnen voorkomen.

Ontsteking komen van nature in het lichaam voor, maar als het fout gaat of te lang duurt, kan het tot ziekten leiden. Ongecontroleerde ontstekingen spelen een rol in vele belangrijke ziekten, waaronder kanker, hartziekte, diabetes en de ziekte van Alzheimer.

Chronische ontstekingen vergen lange termijn oplossingen

Diëten rijk aan fruit en groenten, die polyfenolen bevatten, beschermen tegen leeftijdsgebonden ontstekingen en chronische ziekten.


Polyfenolen zijn overvloedige microvoedingsstoffen in onze voeding. Ze helpen bij het voorkomen van degeneratieve ziekten zoals kanker en cardiovasculaire ziekten. De gezondheidseffecten van polyfenolen zijn afhankelijk van de verbruikte hoeveelheid en de biologische beschikbaarheid.

T-cellen, of T-lymfocyten, zijn een soort witte bloedcellen die in ons lichaam rondcirculeren en naar cellulaire afwijkingen en infecties zoeken. Zij helpen cel signaleringsmoleculen  (cytokinen) die cel-tot-cel communicatie in immuunresponsen ondersteunen en de beweging van cellen naar plaatsen van ontsteking, infectie en trauma stimuleren. Cytokines worden door groenten en fruit inname gemoduleerd. Er is weinig bekend over de relatieve sterkte van de verschillende (poly)fenolen bij het moduleren van cytokine-afgifte door lymfocyten.

De studie, uitgevoerd door Sian Richardson en Dr. Chris Ford onderzocht de verschillende potenties van de polyfenolen. Sian Richardson: "De resultaten van onze studie suggereren dat (poly)fenolen afgeleid van uien, kurkuma, rode druiven, groene thee en açai bessen, het vrijkomen van pro-inflammatoire mediatoren bij mensen met een risico voor chronische ontstekingen, kunnen verminderen. Oudere mensen zijn vatbaarder voor chronische ontstekingen en als zodanig kunnen ze profiteren door hun dieet aan te vullen met isorhamnetin, resveratrol, curcumine en vanillinezuur of voedsel bronnen die deze bioactieve moleculen voortbrengen.

Uien; goed tegen ontstekingen en overal verkrijgbaar

Isorhamnetin is in appels, uien en groene thee. Resveratrol in de schil van rode, paarse en zwarte druiven en in bijzonder hoge concentraties in Itadori thee. Curcumine komt van de Indische specerij kurkuma en vanillinezuur is in açai bessen en arganolie. Daarnaast zijn er uiteraard ook andere ontstekingsremmende voedingsmiddelen. (Op slideshow boven klikken)

Zie ook: Anti-aging voeding



Lesen Sie diesen Beitrag in deutscher Sprache   

zondag 18 september 2016

Vandaag de eerste live uitzending van MMS radio

De site van de MMS radio, G2 Voice radio, www.g2voice.is, is online. Net op tijd voor de lancering van vandaag. Om 17:00 Europese tijd (CEST) zal de eerste live uitzending in het Engels plaatsvinden. In de eerste uitzending is er een interview met de legendarische MMS ontdekker, Jim Humble.


G2 Voice radio zal 24 uur uitzenden, maar de wekelijkse live uitzending is op de zondagen gepland. Tijdens de live uitzendingen kunt u ook vragen stellen (chat). Op de homepage zullen YouTube-video afleveringen en audio-uitzendingen gepost worden.

Meer info: Binnenkort: MMS radio

woensdag 14 september 2016

Liposomal Vitamin C with Glutathione


Vanwege de grote vraag is de Liposomale Vitamine C met Glutathion momenteel helaas uitverkocht.

We verwachten dat het deze vrijdag weer in voorraad zal zijn.

Indien u het echter nu voorbestelt krijgt u een extra 3% kortingscoupon. U klikt dan op de groene "Put me on the waiting list" button. Wanneer het weer in voorraad is krijgt u een bericht en kunt u de coupon korting toepassen.

maandag 12 september 2016

Binnenkort: MMS radio

De massamedia berichten onjuist en niet objectief over MMS. Er was ook een behoefte om een andere soort publiek, het radiopubliek, te bereiken. Daarom komt er binnenkort MMS Radio, G2 Voice radio. De test uitzendingen zijn al gedaan. Op 18 september is het dan uiteindelijk zo ver. Dan begint G2 Voice radio met de eerste live uitzending om 17:00 Europese tijd (CEST) - 10 AM CDT/CST.



G2 Voice radio zal (in het Engels) onder meer aandacht aan de volgende onderwerpen besteden:

• Wekelijkse live getuigenissen/gebruikerservaringen van over de hele wereld.
• Interviews met Jim Humble, Mark Grenon en anderen.
• Vraag en antwoord over MMS protocollen.
• Wetenschappelijk bewijs over de veiligheid van natriumchloriet, chloordioxide, MMS2, DMSO, kleisoorten en diatomeeënaarde.
• Voedingsmiddelen die het immuunsysteem ondersteunen.
• Do's en Don'ts van het gebruik van MMS protocollen.
• Andere gezondheidskwesties.
• Laatste MMS nieuws over de hele wereld.
• Voortbestaan van de mensheid.


U kunt G2 Voice radio beluisteren op: https://www.spreaker.com/user/g2voice

De site van G2 Voice radio, www.g2voice.is , is momenteel onder constructie maar zal zo snel mogelijk online zijn. Op de homepage zullen YouTube-video afleveringen en audio-uitzendingen gepost worden.

Laten we samen de wereld veranderen!

Dit is een bewerkte vertaling van enkele Jim Humble nieuwsbrieven.



Lesen Sie diesen Beitrag in deutscher Sprache   

zondag 4 september 2016

Hoe word je een topsporter?

Onder topsporters, zijn trainingen slechts verantwoordelijk voor een karige 1 procent verschil in onderlinge prestaties. En het beginnen aan sport op jonge leeftijd biedt atleten niet noodzakelijkerwijs de overhand. Dat zijn de 2 belangrijkste bevindingen van een nieuw onderzoek.

"Hoewel oefeningen noodzakelijk zijn voor de topatleten om een ​​hoog prestatieniveau te bereiken, geeft na een bepaald punt, het aantal trainingsuren, niet de doorslag wie ver komt en wie de absolute top haalt", zegt Brooke Macnamara, assistent-professor van de psychologische wetenschappen aan de Case Western Reserve University en hoofdauteur van de studie.

Menselijke prestaties zijn ongelooflijk complex. Meerdere factoren, waarvan trainen er slechts één is, spelen een rol.

 
Trainingen noodzakelijk maar niet doorslaggevend

Atleten, ouders, recruiters en coaches kunnen de bevindingen gebruiken om het belang van trainingsuren en investeringen af ​​te wegen. Over het geheel verklaart oefening voor ongeveer 18% waarom sommige atleten beter of slechter dan anderen presteren. 82% van het verschil wordt echter toegeschreven aan andere factoren dan trainingen.

De bevindingen weerspreken het idee dat iedereen een topsporter kan worden met 10.000 trainingsuren, een theorie geïnspireerd door onderzoek van Florida State University professor Anders Ericsson in de vroege jaren 1990 en populair in de media. Macnamara: "Het concept van 10.000 uur trainen is het Amerikaanse ideaal dat hard werken en toewijding natuurlijk tot perfectie leidt. Maar het houdt geen rekening met de inherente verschillen tussen mensen en verschillende sporten."

Startleeftijd niet zo relevant

Terwijl sommige onderzoek suggereert dat een jongere beginleeftijd een atleet meer tijd en kans geeft om cruciale vaardigheden aan te leren voor het bereiken van topprestaties, bestrijden de bevindingen van Macnamara dit.

Topsport onvoorspelbaar

Topsporters beginnen op ongeveer dezelfde leeftijd, of zelfs een beetje later, dan minder getalenteerde atleten, volgens het onderzoek van Macnamara. In feite kunnen sporters er baat hebben bij het wachten zich te specialiseren in een sport: Een fysiek volwassen sporter kan de fundamenten van een activiteit gemakkelijker aanleren, met een lager risico op letsel door overbelasting.

Mensen en ouders die in het 10.000-uur-regel geloven, dringen aan tot vroege specialisatie in een sport. Dit kan leiden tot een lichamelijke of geestelijke burn-out voordat het duidelijk is of een kind zelfs een voorliefde voor deze sport heeft.

Andere factoren dan oefening die sportprestaties beïnvloeden zijn onder meer genetische kenmerken, zoals fast-twitch spieren en maximale bloedoxygenatie niveau; cognitieve en psychologische kenmerken en gedragingen - zoals zelfvertrouwen, faalangst, intelligentie en werkgeheugen capaciteit. De onderzoekers weten echter nog niet de significantie van elk van deze factoren.

Laat kinderen plezier hebben

"Als we kijken naar meerdere factoren, denk ik niet dat we ooit in staat zullen zijn om - met 100% zekerheid - de prestaties van iemand te voorspellen en dat geldt niet alleen sport. Maar we kunnen het wel beter doen dan we nu doen.", zegt Macnamara.

Het belangrijkste is echter enthousiasme en interesse. Als je iets leuk vindt worden de prestaties vanzelf ook beter.



Lesen Sie diesen Beitrag in deutscher Sprache   

zondag 28 augustus 2016

Kinderen die veel tv kijken krijgen slechtere botten

Langdurig veel televisie kijken tijdens de kindertijd en adolescentie is, volgens een recente studie, verbonden met een lagere piek botmassa op de leeftijd van 20 jaar. De uren van televisie kijken per week werden door de ouders of via zelfrapportage geregistreerd op leeftijden van 5, 8, 10, 14, 17 en 20 jaar bij 1181 deelnemers. Degenen die consistent langer dan 14 uur per week tv keken, hadden een lagere bot mineraal gehalte dan degenen die minder televisie keken, zelfs na correctie voor lengte, gewicht, fysieke activiteit, calciuminname, vitamine D-spiegel, alcohol en roken (allemaal op 20-jarige leeftijd).

         Normale bot                          Osteoporose                  Ernstige osteoporose

"Sinds het bereiken van een optimale piek botmassa op latere leeftijd beschermend is tegen osteoporose, kan het verminderen van sedentaire tijd bij kinderen langdurig voordelen voor het skelet hebben," aldus de auteurs.




Lesen Sie diesen Beitrag in deutscher Sprache