zondag 21 augustus 2016

Junk food maakt dik & dom

De kwantiteit en vooral de kwaliteit van ons voedsel beïnvloedt verschillende facetten van ons leven. Er wordt dan ook veel onderzoek naar de gevolgen van voedsel op onze mentale en fysieke gezondheid verricht. Onderzoekers uit Australië onderzochten de voedingsgewoonten van jonge tieners, als onderdeel van een grote studie. Ze concludeerden dat degenen die veel frisdrank, gefrituurd voedsel en andere bewerkte voeding consumeren mentaal slechter presteren. Junk food maakt dus niet alleen dikker maar ook dom.

De onderzoekers van de University of Western Australia onderzochten meer dan 600 kinderen die deelnamen aan de grotere West-Australische Zwangerschap Studie. Elke deelnemer van 14, werd gevraagd om een ​​vragenlijst in te vullen over hun eetgewoontes. Drie jaar later kregen de deelnemers een test met cognitieve taken. De test resultaten van de  kinderen werden met elkaar vergeleken.

Slechte voeding kan uw intelligentie langdurig schaden

De onderzoekers constateerden het volgende: Kinderen met een hogere consumptie van fast food, bewerkt vlees, frisdranken en andere geraffineerde en met suiker beladen voedsel, hadden een verminderde psychomotorische functie, een verminderde reactietijd en meer problemen zich visueel te concentreren. Junk food eters hadden, in vergelijking met kinderen die meer fruit en groene bladgroenten aten, ook moeite met het leren en het herinneren.

Meer micronutriënten betekent gezondere hersenen

Junk food mist de essentiële micronutriënten en sporenelementen die in whole foods (organische voedsel in natuurlijke, levende toestand en omvat fruit, groenten. graansoorten en eetbare zaden) wel aanwezig zijn. Dit tekort aan voedingsstoffen veroorzaakt hoogstwaarschijnlijk de cognitieve problemen, aldus Dr. Anett Nyaradi.

Groene bladgroenten bijvoorbeeld zitten vol met vitaminen zoals foliumzuur, die de cognitieve ontwikkeling stimuleren. Whole foods hebben ook een evenwichtiger verhouding van omega-3 en omega-6 vetzuren, wat uiterst belangrijk is voor de hersenontwikkeling. Junk food bevat gewoonlijk grote hoeveelheden omega-6 en zeer weinig omega-3.

Stofwisselingsrouten werken het beste bij een gebalanceerde 1:1 verhouding van omega-3 en omega-6-vetzuren. Maar bij het westerse dieet kan deze verhouding soms 01:20 of 01:25 zijn.

Ook snacks en frisdranken maken dommer

Goede voeding tijdens de pubertijd is zeer belangrijk voor de ontwikkeling van gezonde hersenen. Kinderen moeten veel voedingsmiddelen en oliën consumeren die veel omega-3 vetzuren bevatten. Daarbij kunt u denken aan krill olie, geweid vlees en gras fed boter (van koeien die alleen gras hebben gegeten), levertraan, skate levertraan, boterolie, hennepolie en hennep en chia zaden. Daarentegen kunt u gebakken aardappelen, chips en rood vlees beter vermijden.

Jong geleerd, oud gedaan

Ongezond eten is slecht voor uw hersenen. Daarnaast veroorzaakt het ook andere ziekten waaronder obesitas. Gezond eten is vooral voor kinderen zeer belangrijk. Helaas zijn kinderen vaak onder invloed van vrienden, populaire maar ongezonde eetgewoontes en misleidende reclame. Nieuw onderzoek heeft aangetoond dat de hersenen van dikke kinderen bijzonder ontvankelijk zijn voor (ongezonde) voedsel reclame. Junk food fabrikanten maken hier gretig misbruik van. Voedsel reclame stimuleert onevenredig, de hersenen van dikke tieners met inbegrip van hersenregio's die plezier, smaak en de mond controleren. Hierdoor worden ongezonde eetgewoontes gestimuleerd en wordt het voor de kinderen moeilijker later af te vallen. Hoe eerder men dus begint met gezond eten des te gezonder en slimmer men later wordt.

Gezonde snacks zorgen ook voor goede eetgewoontes bij kinderen

Bovendien is ongezond voedsel, zoals frisdranken en snacks, verslavend. Als men eenmaal ermee begint wordt het dus moeilijker over te schakelen naar gezonde voeding. Daarom is het belangrijk kinderen van jongst af aan gezond te voeden en hun gezonde eetgewoontes aan te brengen. Voorkomen is niet alleen beter, maar ook veel gemakkelijker dan genezen.



Lesen Sie diesen Beitrag in deutscher Sprache   

zondag 14 augustus 2016

Update MMS Winkel

Onze Farmaceutische DMSO pagina is nu bijgewerkt met extra belangrijke informatie. Er is ook een zomeractie voor DMSO; het kost nu tijdelijk € 23.95 in plaats van €26.95
Ook Liposomale Vitamine C met Glutathion kost in augustus € 30.95 in plaats van € 32.95

Maak daarbij gebruik van de Jiaogulan verzend actie: Indien u 2 of meer pakjes Jiaogulan thee in uw bestelling heeft, wordt uw bestelling nu tijdelijk wereldwijd gratis verzonden ! Bovendien kost Jiaogulan thee nu tijdelijk € 14.95 in plaats van €16.95.

zaterdag 6 augustus 2016

zondag 31 juli 2016

Gezonde vetten goed voor diabetes

Het vervangen van koolhydraten en verzadigde vetten door gezonde vetten, zoals meervoudig onverzadigde vetten, verlaagt de bloedsuikerspiegel en verbetert de insuline controle, aldus een nieuwe meta-analyse.

Over de hele wereld, is er sprake van een sterke stijging van  insulineresistentie en type 2 diabetes. In Europa heeft 10% van de bevolking diabetes. Een gezonde levensstijl met gezonde voeding en lichaamsbeweging is zeer belangrijk. Ook is het nodig de risicofactoren voor hart- en vaatziekten, zoals hoge bloeddruk en hoge lipide niveaus terug te dringen en geen tabak meer te gebruiken.

Gezonde vetten


Om de stijging van diabetes te voorkomen onderzochten de wetenschappers onder leiding van Dr Dariush Mozaffarian (Tufts University Medford,USA) en Fumiaki Imamura (Cambridge, Verenigd Koninkrijk), de effecten van verschillende koolhydraten en vetten op de stofwisseling. Ze keken naar de gegevens voor 4660 volwassenen die waren verzameld in 102 studies. In de gerandomiseerde, gecontroleerde onderzoeken, kregen de volwassenen maaltijden met verschillende soorten en hoeveelheden koolhydraten en vetten.

Kweekvissen en vissen met kwik vermijden

De onderzoekers onderzochten hoe deze variaties in dieet de maatregelen voor een gezonde stofwisseling beïnvloeden. Ze onderzochten in het bijzonder hoe verzadigde, enkelvoudig onverzadigde en meervoudig onverzadigde vetten en koolhydraten het ontstaan ​​van type 2 diabetes beïnvloeden. Het onderzoek richtte zich op de belangrijkste biologische markers van glucose en insuline controle; bloedsuikerspiegel, insuline, insulineresistentie en gevoeligheid, en het vermogen van het lichaam om, in reactie op de bloedsuikerspiegel, insuline te produceren.

Resultaten wijzen erop dat de consumptie van enkelvoudig onverzadigde vetten of meervoudig onverzadigd vetten, een positief effect op bloedglucosecontrole hebben. Dit in vergelijking met consumptie van koolhydraten of verzadigd vetten.

Voor elke 5% voedselenergie overschakeling van koolhydraten en verzadigde vetten naar mono- of meervoudig onverzadigde vetten, vonden ze een daling van ongeveer 0,1 procent in HbA1c - een bloedmarker van lange termijn glucosecontrole. Eerder onderzoek duidt er op dat voor elke 0,1 procent daling in HbA1c, de incidentie van type 2 diabetes met 22% daalt en de kans op het ontwikkelen van hart- en vaatziekten met 6,8% afneemt.

Imamura merkt op dat de vervanging van koolhydraten en verzadigde vetten door meervoudig onverzadigde vetzuren consistent gunstig is en voegt hieraan toe: "Dit is een positieve boodschap voor het publiek. Wees niet bang voor gezonde vetten !"

Een andere onderzoeker, Dr. Dariush Mozaffarian:"Er heerst een insulineresistentie en diabetes epidemie in de wereld. Onze bevindingen ondersteunen de preventie en behandeling van deze ziekten door het eten van meer vet-rijke voedingsmiddelen, zoals walnoten, zonnebloempitten, sojabonen, lijnzaad, vis en andere plantaardige oliën en spreads, in plaats van geraffineerde granen, zetmelen, suikers, en dierlijke vetten. "

Goed voor gezondheid en uiterlijk

Overigens is het verschil tussen verzadigde en onverzadigde vetten niet zo belangrijk. Kokosnoot olie is verzadigd maar toch heel gezond en zelfs goed voor diabetes en hartziekten. Dus minder koolhydraten en meer gezonde vetten. Wat wel een feit is, is dat de zeeën vervuild zijn. Veel vis bevat helaas kwik. Kies dus de juiste vis. Voor Omega 3 vetten kunt u overigens het beste Krill olie gebruiken. Het is beter dan visolie.
Uiteraard ook suiker en bewerkte voedsel (vol met suiker en andere schadelijke stoffen) vermijden.  
Onderzoek dus eerst welke voeding gezond en/of goed voor diabetes is !

Zie ook: Anti-aging voeding   



Lesen Sie diesen Beitrag in deutscher Sprache   

zondag 17 juli 2016

MMS geneest domheid niet!

Nou, dit is wel een ander onderwerp. Laat me u uitleggen waarom ik een ​​nieuwsbrief over dit onderwerp schrijf. We kunnen  95+ % van de ziekten met MMS behandelen en effectief en blijvend genezen! Dit in tegenstelling tot de "reguliere medische" procedures die enkel de symptomen "behandelen" en niet de intentie hebben om überhaupt iets te genezen!

Beseft u wat ik zojuist heb gezegd? Mensen die het medische systeem vertrouwen voor een 'genezing' verspillen hun tijd! Het hele systeem is opgezet om u als klant te blijven houden, dat betekent "uw hele leven ziek blijven en afhankelijk van hun systeem zijn". Dat is pure domheid. MMS kan domheid niet genezen!



De definitie van "dom" is het ontbreken van een gedachte of intelligentie. Een andere definitie van "dom" is onverstandig; een slechte beoordelingsvermogen of weinig intelligentie.

Ik zeg niet dat iedereen dom is, maar het vertrouwen van een systeem dat niet kan, zal en wil genezen, is gewoon dom!

Is dat niet een beetje hard? De mensen weten het toch gewoon niet. Is het niet meer onwetend dan dom? In principe is dat juist, maar als een persoon zijn of haar leven aan een systeem toevertrouwt dat profiteert van de ziekte van mensen, dan is dat eigenlijk niet onwetendheid maar domheid. Elke dag zien mensen dat de bevolking wereldwijd steeds zieker wordt. Hoeveel van ons hebben vrienden en familieleden langzaam en pijnlijk zien sterven als gevolg van de procedures van de reguliere gezondheidszorg? Het is geen onwetendheid als we het allemaal, elke dag zien. Het probleem is dat mensen lui zijn en niet de controle over hun eigen gezondheid willen nemen. Dus dragen ze de controle over hun kostbaarste gift en bezit - het LEVEN - over aan een "arts".

Het woord "arts" is niet synoniem met waarheid en wetenschap


In onze wereld "respecteren" en zelfs "aanbidden" mensen iedereen die een "arts" wordt genoemd. Hoewel, ik denk dat mensen die hard hebben gewerkt om een bepaalde niveau te bereiken, erkenning verdienen voor hun harde werk, denk ik niet  dat ze "blind" moeten worden gevolgd of geloofd als degenen die alles weten. Ik zeg NIET dat mannen en vrouwen die medicijnen studeren niet slim zijn. Nee, integendeel. Ze zijn op intellectueel niveau heel slim. De 'waarheid' is dat ze "oprecht" geloven dat wat hen geleerd is, de waarheid is, maar zij vergissen zich "oprecht"! Het trieste is dat een arts opgeleid is in een beroep dat, niet als doel heeft om een ​​ziekte te genezen, maar de symptomen van de ziekte te bestrijden. Dit wordt onderwezen in alle, door de overheid goedgekeurde medische scholen in de wereld. "Door de regering goedgekeurde" medische scholen zijn niets meer dan medische scholen die worden gecontroleerd door dezelfde mensen die de farmaceutische bedrijven bezitten! (Onderstaande artikelen zijn in het Engels)

Medische Maffia

Betaald voor frauduleuze wetenschap

• Bekijk de miljarden die farmaceutische bedrijven betalen wegens nalatigheid en fraude voor goedgekeurde geneesmiddelen! • GSK (GlaxoSmithKline) aangeklaagd voor 3 miljard!
Grootste farmaceutische schikkingen

Overheden en farmaceutische bedrijven erkennen dat vaccins autisme veroorzaken

HPV vaccin

Verschrikkingen 

Hoog cholesterol scam 

• Hoge bloeddruk



Farmaceutische bedrijven creëren ziekten voor winst

Diabetes leugens 

Vaccins voor kinderen veroorzaken diabetes

Farmaceutische bijsluiters 

U ziet alle bovenstaande feiten en u vertrouwt nog steeds de farmaceutische/medische industrie? Hoe zit het met het feit dat de familie Rockefeller eigendom is van elk farmaceutisch bedrijf in de wereld!


De "controversiële" film "Vaxxed" ontmaskert hoe het BMR-vaccin autisme veroorzaakt. Het toont hoe belangrijke informatie wordt achtergehouden, maar de boodschap van de producent is gewoon "dom"! Hij stelt voor dat ouders moeten wachten tot het 3e jaar voordat hun kind het BMR-vaccin krijgt. Een kind mag, ongeacht de leeftijd, nooit dit vaccin krijgen! Het idee van het krijgen van het vaccin in het 3e jaar is dom! MMS kan van deze vorm van domheid niet genezen!


Nogmaals, ik zeg niet dat iedereen dom is, ik zeg alleen dat de handelingen van mensen dom zijn. Ziet u waarom ik dit zeg? Vraag uzelf af of u, wat uw gezondheid betreft, wel verstandig handelt? Ieder mens op aarde moet "de controle" over zijn of haar gezondheid in eigen hand nemen! Elke persoon moet zelf zorgvuldig onderzoek doen. Dit betekent dat u zelf onderzoek moet doen en zelf moet beslissen wat het beste is voor uw gezondheid. (Naschrift MMS Winkel: Dit geldt ook voor welzijn, financiën, educatie, werk etc.) Ik garandeer u dat het vergiftigen van het lichaam met medicijnen, giftige chemicaliën en ongezond voedsel niet de oplossing is. Dit is de onderwezen "allopathische" methode, gebruikt in 95% van 's werelds medische systemen! U moet ergens anders kijken om uit te vinden hoe u genezen en gezond blijven kunt. Hier is een man, Donald, die net onze MMS centrum in Colombia heeft verlaten. Hij had zorgvuldig onderzoek gedaan en vond na 10 jaar eindelijk datgene wat hem hielp, terwijl alle andere geprobeerde methoden mislukten!

Hieronder de ervaringen van Donald in Colombia/Zuid-Amerika:



Bron: Jim Humble Nieuwsbrief




Lesen Sie diesen Beitrag in deutscher Sprache   

zondag 3 juli 2016

Kwik leidt tot een slechte spijsvertering

Medicijnen werken niet. Bovendien hebben ze vele bijwerkingen en leiden ze tot vitaminen- en mineralentekorten. Maar hoe zit het met andere giftige stoffen zoals kwik?

Kwik in amalgaamvullingen is een belangrijke oorzaak van een slechte spijsvertering. Amalgaamvullingen bevatten ongeveer 50% kwik, maar ook andere metalen zoals zilver, tin, koper, nikkel, etc. Het is tegenwoordig algemeen bekend dat bij het kauwen van voedsel en het drinken van warme dranken er kwik uit de vullingen in ons lichaam komt. Daarom zijn ze de belangrijkste kwikbron dat onze weefsels en cellen vergiftigt.

Kwikdruppels


Slechte spijsvertering is de belangrijkste oorzaak van ziekten


Amalgamen beschadigt eerst de directe omgeving en vervolgens de andere delen van het lichaam. Dus de sublinguale, submandibulaire en speekselklieren in de mond worden als eerste beschadigd. Maar ook de ogen, de sinussen en de hersenen (door de kwikdamp) worden beïnvloedt, wanneer u iets eet of iets warms drinkt. Dan, als het kwik gaat, zijn de schildklier, de maag en potentieel alle organen van het maagdarmkanaal, zoals de lever, de galblaas, de dunne darm en de dikke darm, de volgende slachtoffers. De eerste stap van de spijsvertering wordt uitgevoerd door de oorspeekselklier. Ze scheiden speeksel af die uw mond vochtig houdt en maken enzymen die zetmeel uit voedsel afbreken. Wanneer u voedsel kauwt, geven de oorspeekselklieren deze enzymen vrij om de spijsvertering te starten. Kwik uit vullingen heeft rechtstreeks invloed op deze klieren en interfereert met de eerste stap van de spijsvertering. Als de eerste stap van de spijsvertering niet is geoptimaliseerd, zijn de resterende stappen ook niet zo efficiënt.

Maag is zeer gevoelig voor kwik

Het maagslijmvlies bevat unieke cellen (proteasen) die enzymen maken. Protease is een enzym dat eiwitten afbreekt tot aminozuren, die later in de dunne darm worden geabsorbeerd. Kwik veroorzaakt significante vernietiging van cellen in de maag, wat resulteert in verminderde vertering van eiwitten. Het vermogen van het lichaam om die enzymen te maken wordt aanzienlijk vermindert. Naast minder enzymen zijn er ook andere gevolgen. Kwik bindt zich stevig aan de vrijgekomen enzymen en interfereert met hun functie en vermindert hun katalytische activiteit. Met andere woorden, kwik doodt de enzymen zodat ze de voeding niet meer kunnen afbreken en onze cellen en weefsels niet met voedingsstoffen kunnen voeden.



De opname van bepaalde nutriënten begint in de maag, maar wordt meestal uitgevoerd door de darmen. Kwik veroorzaakt ook meer ontstekingen in de maag en darmen. Dit beïnvloedt de vertering en assimilatie van voedingsstoffen. Ontstekingen zijn een belangrijke oorzaak van verschillende ziekten zoals kanker, hart- en vaatziekten, diabetes, etc. Kwik en een aantal andere toxinen leiden tot slechte spijsvertering. En dit leidt weer tot tekorten en een onvermogen om ontsteking te bestrijden. Het wegspoelen van die toxinen uit het lichaam verbetert de spijsvertering, leidt tot een vermindering van de ontsteking markers en bevordert de genezing.

Zoutzuur

Kwik in speeksel kan combineren met zoutzuur (HCl) in de maag, wat resulteert in een vermindering van het vermogen van zoutzuur om voedsel te verteren. Dit leidt dan weer tot verrotting, indigestie, brandend maagzuur, opgeblazen gevoel en constipatie/diarree.
Bovendien; wanneer kwik reageert met zoutzuur wordt er kwikchloride gevormd. Deze stof valt de vriendelijke bacteriën in de darm aan en ontstaat er een overgroei van gisten/schimmels zoals Candida en dit leidt tot de lekkende darmsyndroom met giftige, onvolledig verteerde complexen in het bloed en een opeenstapeling van Helicobacter pylori, een vermoede belangrijke factor bij maagzweren en maagkanker. Candida en anders schimmels kunnen alleen behandeld worden als het kwik uit het lichaam wordt verwijderd. Aan de andere kant; Candida absorbeert kwik. Wanneer een behandeling Candida doodt, komt er kwik vrij. Kwik interfereert met de Candida protocol dat wordt gebruikt om het te doden. Maar zolang u een goede detox gebruikt, kunt u het Candida/schimmel protocol succesvol gebruiken.

Zonder kwik bent u gezonder

Verwijder kwik

Om alle voedingsstoffen uit het geconsumeerde voedsel te absorberen is een goede spijsvertering noodzakelijk. Spijsvertering is de sleutel tot een gezonde leven. En daarvoor is het noodzakelijk het kwik uit het lichaam te verwijderen.

Meer info: Kies voor kwikvrije vullingen ! 




Lesen Sie diesen Beitrag in deutscher Sprache   

zondag 26 juni 2016

Goed slapen op vakantie

Of u nu 2 of 12 uur reist, meestal is de eerste nacht in een nieuw bed niet rustgevend. Jetlag, is een oorzaak maar niet de enige. Slaap kan worden beïnvloed door verschillende factoren:

A. Leeftijd
B. Recente hoeveelheid slaap
C. Hoeveelheid blootstelling aan zonlicht tijdens de dag
D. Uw interne klok
E. Gedrag voorafgaand aan het slapen
F. Stress
G. Of u in een andere omgeving bent
H. Verscheidenheid van verschillende chemische stoffen

Recente slaap is zeer belangrijk. Hoe beter en rustgevender u onlangs heeft geslapen, des te meer kans om dat patroon voort te zetten. Frequente overlast kan uw slaap in stukken delen en resulteren in een slechte slaap.

Met enkele maatregelen is de eerste nacht wat aangenamer

Jetlag

Op uw vakantie kunt u ook te maken krijgen met een jetlag. Jetlag veroorzaakt tijdelijke vermoeidheid, slapeloosheid en soms constipatie, prikkelbaarheid, uitdroging, angst en nausea. Het wordt veroorzaakt door het reizen door verschillende tijdzones en verstoort uw biologische klok.

Uw interne klok, ook wel bekend als circadiane ritmes, wordt beïnvloedt door veranderingen in uw lichaamstemperatuur, hormoonspiegels, blootstelling aan de zon en andere biologische omstandigheden.

Wanneer u naar een andere tijdzone reist, zelfs bij 1 tijdzone, passen uw ritmes zich traag aan en blijven ze, voor maximaal enkele dagen, op hun oorspronkelijke interne klok. Hoe jonger u bent, des te makkelijker u zich kunt aanpassen. Ook indien u veel reist heeft u minder last van een jetlag. Naar het oosten reizen is voor het lichaam moeilijker dan het reizen naar het westen.

Slapen in onbekende plaatsen

Maar naast jetlag is er een andere belangrijke reden waarom u vaak de eerste nachten op vakantie minder goed slaapt. De mens is zo geprogrammeerd dat het in een onbekende , potentieel gevaarlijke omgeving extra alert is. Onderzoek toont aan dat uw linker hersenhelft dan waakzaam blijft om u te beschermen. De helft van de hersenen krijgt minder rust dan de andere helft.

Met andere woorden, de linker hersenhelft waakt over uw veiligheid, terwijl uw lichaam en de rest van de hersenen rusten. Dit effect verdwijnt echter op de tweede nacht.

Onderzoekers testten dit met behulp van geluid en EKG (Elektrocardiogram) metingen. Ze constateerden dat de hersenen van de leerlingen anders op een geluid toonhoogte reageerden dan voorheen. Bovendien werden de studenten sneller wakker wanneer ze iets met hun rechteroor hoorden. Uw rechter oor wordt gecontroleerd door uw linker hersenen en uw linkeroor door de rechter hersenhelft.

Naar het westen reizen is voor het lichaam makkelijker

In een andere studie vond men dat vrouwen 30 minuten meer slaap plannen dan mannen en dat mensen die meer tijd in de zon doorbrengen eerder gaan slapen en een meer rustgevende slaap hebben.

Tips om beter te slapen op vakantie


Het is een uitdaging om bij het reizen de oorzaken van slecht slapen te verminderen. Terwijl u deze effecten niet kunt voorkomen, kunt u de negatieve gevolgen met verschillende voorzorgsmaatregelen verminderen.

1. Gehydrateerd blijven
Uw hersenen controleren slaap, en functioneren het best wanneer deze volledig gehydrateerd zijn.

2. Eigen kussen
Slapen in een andere omgeving activeert uw hersenen om alert te blijven. U kunt meer rustgevende slaap krijgen als uw hoofd rust op iets dat vertrouwd voelt en ruikt.

3. Stress reduceren
Stress vermindert de kwantiteit en kwaliteit van de slaap. U kunt stress reduceren met o.a. zoals meditatie/bidden, stretching of diepe ademhaling.

4. Doe het licht uit
Zonder licht is uw slaap dieper en meer ontspannen. Breng een slaapmasker mee voor het geval de kamer niet donker is wanneer u het licht uit doet. Slaap thuis met de masker totdat u eraan went, zodat u het niet voor de eerste keer in een onbekende omgeving gebruikt.

5. Elektronica uitschakelen
Blauw licht van elektronische apparaten stimuleert de hersenen. Apparaten onderdrukken ook melatonine die u nodig heeft om goed te slapen. Zet uw apparaten 1 of 2 uur voor het slapen gaan uit.

6. Warme douche, koele kamer
Een warme douche ontspant en bereidt u voor op een goede nachtrust. Slapen op of onder 21°C helpt ook.

7. Kalmerende geluiden
Vertrouwde dingen van thuis zijn goed voor ontspanning. Als u thuis veel plezier beleeft aan opnames van witte ruis of oceaan geluiden, gebruik het dan ook in uw hotel.

U kunt de slaapmasker ook tijdens de reis gebruiken

8. Oefening
Oefening is goed voor uw uithoudingsvermogen en lichaam. Sommige mensen kunnen echter niet goed slapen als ze vlak voor het slapen gaan, fysieke oefeningen verrichten. Anderen daarentegen kunnen beter slapen ook al oefenen ze laat in de avond.

9. Vermijd cafeïne en alcohol
Zowel cafeïne en alcohol kan uw slaappatroon verstoren, waardoor u zich de volgende dag vermoeid voelt. Drink enkele uren voor het slapen gaan, geen cafeïnehoudende dranken. En drink geen alcohol tijdens het reizen. Alcohol is een depressivum; u voelt zich dan moe genoeg om te slapen, maar u wordt echter wel vaker 's nachts wakker, zodat u niet rustig kunt uitrusten.

10. Zonlicht
Hoe meer u bent blootgesteld aan de zon, hoe beter u slaapt. Blootstelling aan de zon stimuleert de afscheiding van melatonine. Melatonine regelt uw slaap cyclus. Indien u zich echter, voor het slapen gaan, onder felle lichten begeeft, verstoort dat uw slaap.

Meer info: Slaap cruciaal voor uw gezondheid



Lesen Sie diesen Beitrag in deutscher Sprache